Εκστρατεία Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σχετικά με τους Ανελκυστήρες - ΠΣΑΥ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ
(ΚΜΕ/13)
Νομικές υποχρεώσεις Ιδιοκτητών/ Διαχειριστών Ανελκυστήρων
Οι περί Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία (Λειτουργία, Συντήρηση και
Έλεγχος Ανελκυστήρων) Κανονισμοί του 2012 και 2023
Η ανακοίνωση απευθύνεται σε Ιδιοκτήτες Ανελκυστήρων / Διαχειριστικές Επιτροπές/ Πρόσωπα ή Εταιρείες Διαχείρισης κοινοχρήστων ή κτιρίων / Εργοδότες.
1. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του Κανονισμού 5(3) των πιο πάνω Κανονισμών, o ιδιοκτήτης /διαχειριστής /εργοδότης κάθε ανελκυστήρα πρέπει να διασφαλίζει ότι αυτός ελέγχεται τουλάχιστον μια φορά κάθε 24 μήνες. Ο έλεγχος του ανελκυστήρα διεξάγεται μόνο από Εξουσιοδοτημένο Ελεγκτή Ανελκυστήρα, ο οποίος τυγχάνει της έγκρισης του Διευθυντή του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας. Σε περίπτωση που τα αποτελέσματα του ελέγχου είναι ικανοποιητικά, ο ιδιοκτήτης / διαχειριστής / εργοδότης του ανελκυστήρα επιθέτει τη σήμανση «ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ: ΕΠΙΤΥΧΗΣ», σε περίοπτο σημείο εντός του θαλάμου του ανελκυστήρα. Στην αντίθεση περίπτωση που πρέπει να γίνουν επιδιορθώσεις, ο ιδιοκτήτης/ διαχειριστής/ εργοδότης μεριμνά να γίνουν άμεσα και να προγραμματιστεί επανέλεγχος. (https://www.mlsi.gov.cy/mlsi/dli/dliup.nsf/All/D38104264D31897FC225839B0033B459?OpenDocument)
2. Ο ιδιοκτήτης / διαχειριστής / εργοδότης κάθε αvελκυστήρα, πρέπει να προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες και διευθετήσεις για τη συντήρηση του ανελκυστήρα, σύμφωνα με τη συχνότητα που καθορίζεται στους Κανονισμούς. Η συντήρηση πρέπει να ανατίθεται μόνο σε Συντηρητές Ανελκυστήρων, που τυγχάνουν έγκρισης του Διευθυντή του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας. Τονίζεται ότι ο έλεγχος και η συντήρηση των ανελκυστήρων, είναι δύο διαφορετικές υποχρεώσεις.
3. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του Κανονισμού 10(7) των πιο πάνω Κανονισμών, κάθε ιδιοκτήτης / διαχειριστής / εργοδότης ανελκυστήρα, πρέπει να έχει εγκατεστημένη τηλεφωνική συσκευή, η οποία να λειτουργεί και να είναι εύχρηστη και πάντοτε διαθέσιμη στους χρήστες του ανελκυστήρα που πιθανό να εγκλωβιστούν σ' αυτόν. H τηλεφωνική συσκευή πρέπει να είναι αδιάλειπτα συνδεδεμένη με το κέντρο λήψης και διαχείρισης κλήσεων έκτακτης ανάγκης του Συντηρητή Ανελκυστήρων, καθημερινά και καθόλο το εικοσιτετράωρο, περιλαμβανομένων Σαββάτου, Κυριακής και αργιών.
4. Η ενεργή τηλεφωνική σύνδεση με τον Συντηρητή είναι πολύ σημαντική, ώστε να μπορεί να δοθεί άμεση βοήθεια στην περίπτωση εγκλωβισμού. Σύμφωνα με τις πρόνοιες του Κανονισμού 12(δ) των πιο πάνω Κανονισμών, ο Συντηρητής Ανελκυστήρων οφείλει να ανταποκρίνεται άμεσα στην περίπτωση λήψης κλήσης από πρόσωπο που βρίσκεται εγκλωβισμένο σε ανελκυστήρα και να προσέρχεται στον επηρεαζόμενο ανελκυστήρα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τη μία ώρα, από τη στιγμή απόκρισης της κλήσης και φροντίζει για τον απεγκλωβισμό του εγκλωβισμένου. Τονίζεται ότι οι απεγκλωβισμοί ανελκυστήρων, πρέπει να γίνονται από τους Συντηρητές.
5. Τέλος, βάσει των προνοιών του Νόμου 63(Ι)/2024, έχει καταστεί πλέον υποχρεωτική η ταυτοποίηση όλων των προπληρωμένων καρτών SIM ή/και eSIM που χρησιμοποιούνται σε ανελκυστήρες και θα πρέπει μέχρι τις 10 Νοεμβρίου 2025, να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία ταυτοποίησης κατόχου. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι υπηρεσίες αυτών των καρτών θα απενεργοποιούνται αυτόματα χωρίς περαιτέρω ειδοποίηση. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση σχετικά με τη διαδικασία ταυτοποίησης, οι κάτοχοι μπορούν να απευθυνθούν στον παροχέα κινητής τηλεφωνίας με τον οποίο συνεργάζονται. Περισσότερες πληροφορίες για το θέμα θα βρείτε σε σχετική ανακοίνωση του Γραφείου Επιτρόπου για τη Ρύθμιση Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Ταχυδρομείων. (Deltio_tipou_17_07_2025__CS.pdf)
10.11.2025
Αρ. φακ. 09.42.002.020.001
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ










